نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3185
-
الف
+

تلاش های پرستاری 35 ساله در فلم سینمایی «ابر بارانش گرفته»

در راستای معرفی فلم‌های حاضر در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، در این مطلب فلم سینمایی «ابر بارانش گرفته» را معرفی کرده‌ایم.

به گزارش آی فیلم 2 ، با توجه به اینکه در آستانه برگزاری سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر قرار داریم، سعی خواهیم کرد همه روزه با انعکاس اخبار این رویداد مهم هنری در ایران ، از جنبه های مختلف به بررسی آن بپردازیم.

اخیرا اسامی فلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ، یعنی رقابتی‌ترین و مهم‌ترین بخش این جشنواره سینمایی اعلام شده است.

در چهارمین شماره این گزارش ، شما را با فلم سینمایی «ابر بارانش گرفته»  یکی از آثار راه یافته به این بخش آشنا می کنیم.

فلم سینمایی «ابر بارانش گرفته» از سه فلم «پرویز»، «فصل باران های موسمی» و «یک شهروند کاملاً معمولی» چهارمین فلم بلندی است که «مجید برزگر» کارگردانی آن را به عهده داشته است.

این کارگردان ۴۷ ساله آخرین بار در سال ۱۳۹۳ خورشیدی با فلم «یک شهروند کاملاً معمولی» در جشنواره فیلم فجر حاضر بود و پس از آن مدتی را به فعالیت در بخش تهیه‌کنندگی پرداخت.

فلمنامه «ابر بارانش گرفته» به صورت مشترک توسط «مجید برزگر» و «آرمان خوانساریان» نوشته شده است.

در خلاصه‌ داستان این فلم آمده است: «سارا، پرستار ۳۵ ساله و حرفوی به بیمارانش کمک می‌کند تا آرام شوند. حتی آن ها که امیدی به زنده ماندنشان نیست.»

«نازنین احمدی» و «مزدک میرعابدینی» بازیگران اصلی این فلم هستند. 

جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی ایران و منطقه است که از سال ۱۳۶۱ خورشیدی تاکنون معمولا همه ساله در میانه ماه دلو / بهمن در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۷ دوره از این جشنواره برگزار شده‌ که آخرین آن در سال ۱۳۹۷ بود.

همه ساله فلم سازان برتر ایران، تلاش می کنند آثار خود را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده نمایند زیرا حضور و رقابت در این جشنواره در سرنوشت فلم هایشان تاثیر به سزایی دارد. 

تجربه های سینمایی نشان داده فلم هایی که توانسته اند توجهات منتقدان و مردم را در جشنواره فیلم فجر به خود معطوف کنند، موفقیت بی نظیری در اکران و فروش خواهند داشت.

به بیان دیگر این جشنواره، مجالی برای رقابت حرفوی بین سینماگران ایران است و تبعا باعث شده سینمای ایران همواره در تولید آثار فاخر در جهان پیشگام باشد.

بیشتر بخوانید:

«آن شب» ، اثری کاملا متفاوت از «شهاب حسینی»

«آتابای» داستان مردی که بخاطر عشقش دانشگاه را رها می کند

«آبادان یازده 60» فلمی با موضوع دوران دفاع مقدس در فجر 38

م ح/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر